Beelddenkers tips

11 jul Zoek de 3 verschillen!

verschillen staat voor de B van bewustzijn in de BRUG-methode

Bewustzijn van verschillen De basis zit in de bewustwording dat er verschillen zijn. Door het gebruik van objectieve maatstaven, hebben we voor alles en iedereen standaarden ingevoerd. Hierdoor is het meten van de verschillen eenvoudig. We zijn echter doorgeschoten door ons uitsluitend te gaan richten op de verschillen ten opzichte van de standaard maatstaf. Terwijl de rijkdom vooral...

Lees meer

20 jun 3 stappen voor je bruggen kan bouwen naar samenwerking

stapstenen om bruggen te bouwen

Bruggen: verdelen versus samenbrengen Samenwerken - samen iets doen - gaat over communicatie. Letterlijk bruggen bouwen tussen mensen. Het begint met respect voor elkaar op te brengen. Elkaar te leren kennen, te horen en te ontdekken wat de ander belangrijk vindt: De normen en waarden. Datgene waar ze van wakker liggen. Wat hen bezig houdt. Ondanks de uiterlijke...

Lees meer

04 mei Waarom? Daarom!

Waarom? Daarom! zonder uitleg, geeft ergernis en frustratie

Waarom? Klinkt vertrouwd? Je hoorde het vroeger als kind waarschijnlijk om de haverklap. Wat gebeurde er op zo’n moment met je? Wat ging er in jou om? Je probeerde te volgen in de klas bijvoorbeeld; De logica op te bouwen; De stof onder de knie te krijgen; Te begrijpen waar het over ging; Welke elementen belangrijk waren; En ondertussen...

Lees meer

29 mrt Tegenpolen verbinden, hoe pak je dit aan om samen te werken? (deel 5)

tegenpolen laten samenwerken

Samenwerken In de literatuur vind je 5 talenten die in de 21ste eeuw aan belang zullen winnen, terugkomen. Multi-getalenteerde bruggenbouwers(*) bezitten deze kwaliteiten als natuurlijke talenten. Dit is het vijfde & laatste artikel uit deze reeks gebaseerd op de talenten van de toekomst (zie Heb jij de talenten van de 21ste eeuw?) : Tegenpolen verbinden, hoe pak...

Lees meer

22 mrt Beelden spreken en raken (deel 4)

beelden spreken

Een beeld dat blijft plakken In de literatuur vind je 5 talenten die in de 21ste eeuw aan belang zullen winnen, terugkomen. Multi-getalenteerde bruggenbouwers(*) bezitten deze kwaliteiten als natuurlijke talenten. Dit is het vierde artikel uit een reeks van 5 gebaseerd op de talenten van de toekomst (zie Heb jij de talenten van de 21ste eeuw?) : Beelden...

Lees meer

15 mrt Dromer of visionair? (deel 3)

deel 3: verbeelding en empathie dromer

Onrealistische dromer? Of visionair en te vernieuwend? In de literatuur vind je 5 talenten die in de 21ste eeuw aan belang zullen winnen, terugkomen. Multi-getalenteerde bruggenbouwers(*) bezitten deze kwaliteiten als natuurlijke talenten. Dit is het derde artikel uit een reeks van 5 gebaseerd op de talenten van de toekomst (zie Heb jij de talenten van de...

Lees meer

08 mrt Testversie Spielerei of zinvol? (deel 2)

artikel Testversie Spielerei of zinvol? (deel 2)

Testversie als experiment? In de literatuur vind je 5 talenten die in de 21ste eeuw aan belang zullen winnen, terugkomen. Multi-getalenteerde bruggenbouwers(*) bezitten deze kwaliteiten als natuurlijke talenten. Dit is het tweede artikel uit een reeks van 5 gebaseerd op de talenten van de toekomst (zie Heb jij de talenten van de 21ste eeuw?) : Testen en experimenteren. Op...

Lees meer

01 mrt Waarom omkeren en omdenken (deel1)

artikel Waarom omkeren en omdenken (deel1)

21ste eeuw In de literatuur zie je talenten die in de 21ste eeuw aan belang zullen winnen, terugkomen. Multi-getalenteerde bruggenbouwers(*) bezitten deze kwaliteiten als natuurlijke talenten. Dit is het 1ste artikel uit een reeks van 5 gebaseerd op de talenten van de toekomst (zie Heb jij de talenten van de 21ste eeuw?): Herkaderen en herformuleren. Op welke manier...

Lees meer

12 jan Een loopbaan van 12 stielen en 13 …

afbeelding blog 12 stielen en 13 ongelukken

Waarom? 12 stielen en 13 ongelukken, met dit gezegde omschrijven anderen vaak een multi-getalenteerde bruggenbouwer. Het lijkt alsof ze al veel jobs of banen geprobeerd hebben, maar nergens echt hun draai vinden. Laaiend enthousiast beginnen ze aan een nieuwe opdracht, doch even snel is het plezier al weer verdwenen. Telkens dezelfde activiteiten opnieuw herhalen. Routine taken voelen aan...

Lees meer